Kokardki były bardzo łatwe do wykonania wystarczyło wydrukować, wyciąć i skleić w kilku miejscach a efekt był zachwycający. Jeżeli chciałam mniejsze kokardki to drukowałam dwa arkusze na jednej stronie i otrzymywałam rozmiar idealnie dopasowany do mniejszych prezentów.

Banalnie proste kokardki do samodzielnego wykonania. Posłużą do udekorowania prezentów zarówno bożonarodzeniowych jak i przydadzą się na później: na dzień Babci, urodziny, do dekoracji wielkanocnych, etc.

Do wykonania takich kokardek potrzebować będziemy papieru, drukarki, nożyczek i kleju. W związku z tym, że kokardki to bardzo tymczasowa rzecz zamiast leju można użyć taśmy dwustronnej. Drukujemy wybrany na stronie onelittlesmile.pl wzór, dokładnie go wycinamy i kolejno sklejamy. Autorka oferuje zdjęciową wizualizację więc wszystko jest bajecznie proste.

Ja zdecydowałam się na wydrukowanie sobie czerwonych kokardek w dwóch wielkościach: A4 i A5 (druk dwie strony an arkusz). Po wycięciu odrysowałam ołówkiem na twardszej kartce każdy zestaw tak aby mieć solidny szablon na później. I to później przyszło bardzo szybko. Po pierwsze zakochałam się w kremowych delikatnych kokardach, po drugie fanatycznie wykorzystywałam wszelkie resztki papieru do pakowania prezentów i robiłam kokardki w różnych wzorach. Po trzecie zrobiłam sobie nowy szablon dla mniejszych kokardek tak aby marnować jak najmniej papieru. Zamiast 4 małych kokardek z jednego arkusza A4 otrymuję 7 – to całkiem fajna zmiana.

Wykonanie takich kokardek jest bardzo proste. Jeżeli zdecydujesz się na szablon i odrysowywanie wzoru na papierze prezentowym to pamiętaj, że miękki/cienki papier czy folia dadzą delikatne kokardki, które łatwo będą się spłaszczać.

Robiąc dużo kokardek drukowałam sobie jeden arkusz i spinałam go zszywkami z 4-5 innymi kartkami (także arkuszami papieru prezentowego) aby zaoszczędzić trochę czasu na wycinaniu. W takiej sytuacji nie oszczędzaj zszywek – aby wszystko dobrze się wycinało papiery muszą być z sobą zszyte w wielu miejscach.

Podsumowując pomysł na kokardki jest fantastyczny: łatwy w wykonaniu, niekłopotliwy pod względem materiałów i bardzo efektowny. Jestem w nim absolutnie zakochana. Polecam


pakowanie prezentów | inspiracja | instrukcja | opinia | yay or nay