Czasem wpadam w strasznie dziwne filmowe tunele. Zaczęło się od tego, że naszła mnie wielka ochota na jakieś mocno romansowe historie. Oglądałam wcześniej trochę romantycznych młodzieżówek (tych powstałych na bazie książek) i miałam nastrój na coś równie naiwnego i słonecznego rodem prosto z Halmarku. I tak oto wpadłam w króliczą norę, z której uratowało mnie dopiero Into the Woods.

Season for LoveSeason for Love (2018) TV Movie

Film równie oryginalny jak jego tytuł. Skoro miałam ochotę na coś w halmarkowym stylu to postanowiłam zerknąć na jakąś halmarkową produkcję, w miarę nową. Pierwszy wpadł mi w oko Season for Love. Nie polecam, nawet nie chce mi się go streszczać. Ale grał tam mało charyzmatyczny Marc Blucas, którego pamiętam z Nie ma lekko. Przez niego w rekomendacjach pojawiła mi się Córka prezydenta – mój następny tytuł do nieuważnego oglądania.

00048N740G906VX4-C460Córka prezydenta (2004) First Daughter

Oglądałam w czasach gdy się pojawiła i nigdy później więc zaciekawiło mnie czy coś z tego filmu da się z przyjemnością zobaczyć współcześnie. No i niestety nie za wiele. Nawet Michael Keaton na którego zawsze przyjemnie patrzeć nie oferuje nic więcej poza swoim urokiem. A żeby było jeszcze ciekawiej film wyreżyserował Forest Whitaker. Postanowiłam więc poszukać czegoś w podobnym stylu ale cieszęcego się większym sentymentem. Wymyśliłam Pamiętnik księżniczki.

ksiaze-ja-2004_20120411150906Książę i ja (2004) The Prince & Me

Szukając Pamiętnika natrafiłam na film a Julią Stiles, którą bardzo dobrze wspominam z Zakochanej złośnicy z Heathem Ledgerem i Josephem Gordon-Levittem. Książę i ja to zupełnie inna liga. Bliżej mu do Córki prezydenta: niedorzeczny, momentami mocno drewniany w fabule ale miał ciekawe momenty, z których niestety nic nie wynikło. Ale Julię Stiles dalej lubię i może nawet zerknę na coś innego w czym grała.

6f21a073f3fcf67bfed1c9b7c6d4e3b5Pamiętnik księżniczki (2001) The Princess Diaries

Aby już więcej nie ryzykować przeszłam bezpośrednio do Pamiętnika księżniczki. Faktycznie jest dalej uroczy. Niedorzeczny i przeskalowany ale uroczy. Zapewne duża w tym zasługa pełnej gracji Julie Andrews i wywracającego oczami Hectora Elizondo. To nie był jednak romans a od nastroju na bajkowy romans zaczęłam moje poszukiwania. Przeszłam więc od razu do części drugiej gdzie wiedziałam, że romans jest.

Movie_the_princess_diaries_2Pamiętnik księżniczki 2: Królewskie zaręczyny (2004) The Princess Diaries 2: Royal Engagement

Wiedziałam czego się mam spodziewać i pamiętałam, że księżniczka zaręczy się z ślicznym Chrisem Pine. Fabuła jest niedorzeczna i trochę mniej czarująca niż w poprzedniej części: Mia ma zasiąść na należnym jej tronie ale zgodnie z prawem, przed objęciem władzy musi wyjść za mąż. To taki grząski temat na współczesne czasy. Nicholas Devereaux Chrisa Pine’a jest alternatywnym kandydatem do tronu.

4ea7ca1ca53e73200d99d9f59be590e4Tajemnice lasu (2014) Into the Woods

Drugi Pamiętnik księżniczki przypomniał mi o świetnej roli Chrisa Pine’a jako księcia. Uwielbiam Into the Woods ale rzadko do niego wracam, to był dopiero drugi albo trzeci raz. W historii Księcia i Kopciuszka bardzo podoba mi się to, że nie zatrzymaliśmy się na długo i szczęśliwie tylko poszliśmy dalej. Kopciuszek może była płochliwa i niezdecydowana ale z księcia jest niereformowalny kobieciarz o mega rozdętym ego. Musical bardzo w moim guście (nie lubię musicali ale lubię meta wątki) i bardzo polecam choć nie jestem pewna komu.